Novinky

"Krídla dávajú voľnosť, škola dáva rozlet."
          • Naša skvelá biologička

20. 6. 2018

Alžbetka Rybčáková zo VI. B triedy nás tento školský rok potešila svojim úspechom na okresnom kole Biologickej olympiády, kategórie D, kde získala 2. miesto v projektovej časti a 2. miesto v teoreticko-praktickej časti.

Ešte väčšiu radosť nám urobila svojim postupom na celoštátne kolo súťaže Liečivé rastliny. Vyhlasovateľom súťaže je Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu a organizuje ju Environmentálna poradňa Studnička Bratislava, Prírodovedné múzeum Bratislava a SAV Bratislava. V tomto školskom roku sa celoštátne kolo uskutočnilo v Krupine v dňoch 8.6. - 10.6.2018. Súťaž pozostávala z vedomostného testu, poznávania živých prírodnín, herbárových položiek a čajov (sušených liečivých drog). Sprievodnými aktivitami boli návšteva Jasovskej jaskyne, Tureckých studní a Vartovky v Krupine. Vo večerných hodinách si súťažiaci mohli vyskúšať modrotlač.

Alžbetke Rybčákovej sa darilo veľmi dobre, keď si vybojovala vynikajúce  2. miesto.

Srdečne blahoželáme našej talentovanej žiačke!

• Naše spomienky na Banskú Bystricu a Bojnice

13. 6. 2018

7. júna sme  sa skoro ráno zobudili o niečo veselší, pretože nás čakal iný ako učiaci sa deň v škole. Spolu s triednymi učiteľkami a učiteľom sme sa vydali na dvojdňové spoznávanie nášho  krásneho  Slovenska. Prvý deň sme zaostrili na Banskú Bystricu, v ktorej nás privítalo Námestie SNP a aj pomocou výkladu pani učiteľky sme obdivovali jeho dominanty. V Múzeu SNP sme si prostredníctvom krátkeho filmu a slov sprievodcu pripomenuli ťažké osudy ľudí i detí počas 2.svetovej vojny, zaujali nás  staré zbrane a uniformy vojakov. Odtiaľ sme sa autobusom presunuli do Španej Doliny, dedinky, v ktorej sa okrem krásnej prírody nachádza aj ľudová škola, v ktorej nás milo uvítala pani učiteľka, stručne nás oboznámila s ich konanými aktivitami v tejto škole. Okrem iného poukázala na dôležitosť písomného prejavu človeka, ktorý ho robí jedinečným a výnimočným. Na krátku chvíľu sme mali možnosť vyskúšať staré drevené lavice, v ktorých  v minulosti sedeli žiaci so skonštatovaním, že boli lepšie ako tie dnešné. S myšlienkou skorého návratu do tohto prostredia sme Španiu Dolinu opustili a namierili si to do ubytovacieho zariadenia v Kľačne. Po chutnej večeri sme si v jeho areáli zahrali futbal, schovávačky.  Keď učitelia vyhlásili večerný pokoj, v tichosti sme v izbách klebetili do neskorých večerných hodín. Výdatné a chutné raňajky nám dodali silu na našu ďalšiu cestu, ktorá viedla do Bojnického zámku, kde sme aj po zvládnutí 640 schodov preskúmali jeho nádvoria, komnaty či jaskyňu pod hradom. V ZOO medzi  najhľadanejšie zvieratá patrili slony a medvedie mláďatá, prekvapujúce bolo však aj vivárium.

Cestou domov sme nemohli obísť  ani obchodné centrum.

Síce unavení,  ľahší o pár eur, ale obohatení o pekné zážitky sme  po príchode do Stropkova padli našim rodičom do náručia a tí si nás odviedli šťastne domov. Naša vďaka patrí  triednym učiteľom, ktorí pre nás tento výlet pripravili a p. šoférovi Šakovi za bezpečnú jazdu.

Žiaci ZŠ Konštantínova ( V.A, VI.A, IX.B)

• NOC NA CHATE!

13. 6. 2018

Vo štvrtok 07.06.2018 sa naša pani učiteľka triedna postarala o krásny deň. Po vyučovaní sme si šli domov zobrať potrebné veci a poobede sme sa stretli pri škole.  Prešli sme cez kopce a kukuričné pole s ruksakmi na chrbtoch. Po nie veľmi dlhej ale ani nie krátkej ceste sme prišli do Vojtoviec. Pred nami bol ešte jeden strmý kopec, no aj ten sme zvládli. Na kopci stála malá perníková chalúpka. Sňali sme si batohy, nazbierali sme drevo a rozložili oheň. Na večeru sme mali opekané špekačky, klobásky s chlebom a zeleninou. Nič nie je krajšie ako večera s kamarátmi pod holým nebom a s pesničkami, ktoré nám hrala Alica. Pri ohni sme sedeli, rozprávali sa a hrali hry do neskorej noci. Spali sme v spacákoch v podkroví chalúpky.

Zobudili sme sa do krásneho piatkového rána. Raňajky nám pripravili triedna učiteľka s tetou Katkou a Števkou. Najedli sme sa, pobalili sme si spacáky a vrátili sa domov.

Veľmi sa nám tam páčilo a veríme že si to niekedy zopakujeme!

žiaci 7.B J

• Daniel Hevier a jeho CHYMEROS

11. 6. 2018

V rámci dvojtýždňového CHYMEROS TURNÉ strávil na východe spisovateľ Daniel Hevier. My sme mali to šťastie, že sme 6.júna 2018 strávili v našej školskej knižnici úžasný deň. Privítali sme medzi sebou spisovateľa na jeho turné a skvelého človeka Daniela Heviera. Beseda s ním bola úžasná, plná zážitkov, fantázie a pútavého rozprávania. Dostali sme pozvánku na 2. dobrodružnú výpravu do Fantasy sveta. Nielen deti, ale aj dospeláci  odchádzali spokojní a vysmiati. Tento charizmatický človek všetkých nakazil dobrou náladou. A bonus? Knižka CHYMEROS s venovaním a podpisom autora. Ďakujeme PÁN Hevier!

ZŠ Konštantínova

• KNIŽNICA - ČÍTAJME SI 2018

11. 6. 2018

Čo je projekt ČÍTAJME SI? Projekt vznikol pred desiatimi rokmi s cieľom pritiahnúť k čítaniu viac detí a zároveň poukázať na význam literatúry pre detského čitateľa. Realizuje sa 6-hodinovým čitateľským maratónom, do ktorého sú zapojené deti z viacerých miest Slovenska. Toto všetko sa koná pod záštitou Linky detskej istoty. Aj v našej základnej škole v školskej knižnici sa do čítania zapojilo 147 detí.

ZŠ Konštantínova

• Krakov - CZŠ sv. Petra a Pavla SP a ZŠ Konštantínova SP

11. 6. 2018

Každý rok sa žiaci všetkých škôl tešia na koncoročné školské výlety. Tohto roku sme sa my, deviataci, vybrali na dvojdňový náučno-poznávací výlet do krásnej susednej krajiny - Poľska. Prvý deň sme strávili v trochu smutnejšom duchu v koncentračnom tábore Osvienčim. Ocitli sme sa v krutej a smutnej realite druhej svetovej vojny a na vlastné oči videli, kde museli bývať a v akých neľudských podmienkach plných špiny, zimy, bolesti, strachu a ponižovania museli žiť Židia, Rómovia, kňazi, politickí zajatci a mnohí iní obyčajní a neškodní ľudia či deti pod diktatúrou hrozného tyrana - Hitlera. Videli sme stenu smrti a kráčali po chodníkoch, kde sa preliala krv tisícky nevinných ľudí. Ľudí, ktorí museli vykonávať najvysiľujúcejšie a najnezmyselnejšie práce. Ľudí, ktorí hladovali a mrzli s jediným cieľom, ich smrťou.  Oveľa zábavnejšou bola návšteva parku miniatúr a lunaparku Inwald. V jeden deň sme stáli pod Eiffelovou vežou, pri Brandenburskej bráne či pri Soche slobody. Veľmi sa nám páčil aj večerný, veľmi rušný život Krakova. Nezabudnuteľný zážitok v nás zanechala aj návšteva Wieliczky – soľnej bane. Tá ponúka viaceré sochy, galérie a kaplnku, ktorú vysekali baníci. Okrem toho sa v turistickej časti bane nachádza aj podzemné jazero a expozícia dejín soľného baníctva. Druhý deň sme navštívili veľkolepý hrad Wawel. Pozreli si krásnu katedrálu a preniesli sa do minulosti, keď sme prechádzali miestami, kde kedysi žili poľskí králi a kráľovné. Po návšteve hradu sme si prezreli aj prekrásne mesto, kde sa tento hrad nachádza - Krakov, plný zaujímavých a milých ľudí, s krásnou architektúrou, námestím a obchodíkmi. Pred polnocou sme sa šťastne vrátili domov, plní krásnych dojmov a nezabudnuteľných zážitkov a s novými kamarátmi  z CZŠ sv. Petra a Pavla v Stropkove. Srdečná vďaka patrí predovšetkým učiteľom CZŠ za krásne pripravený školský výlet a za to,  že naša trieda, 9.A zo ZŠ Konštantínova,  sa mohla tohto pekného výletu zúčastniť.

Žiaci 9.A Konštantínova Stropkov

• Súťaž „Spelling Competition“

11. 6. 2018

Žiaci piateho a šiesteho ročníka sa 15. mája 2018 stretli v jazykovej učebni, aby si zmerali sily v obľúbenej súťaži z anglického jazyka pod názvom „Spelling Competition“. Súťažiaci predviedli svoje jazykové zručnosti a znalosti. Každý mal za úlohu dopĺňať chýbajúce hlásky v slovách, nájsť chyby v slovách a napísať ich správne, usporiadať písmenká tak, aby vytvorili slovo, zapísať správne počuté slová a zistiť, ktoré písmená majú spoločné a napokon bezchybne zaznamenať hláskované slová. Nielen traja najlepší súťažiaci v každej kategórii boli odmenení (vyhrali anglické čítanky), no všetci zúčastnení dostali odmenu (anglický slovníček).

Ďakujeme všetkým účastníkom súťaže za snahu a blahoželáme víťazom.

Výsledky:

Kategória A - 5. ročník:  1. miesto - Šimon Gonos

2. miesto - Dávid Bujdoš

3. miesto - Šimon Madej

Kategória B - 6. ročník: 1. miesto - Sebastián Luberda

2. miesto - Gabriela Soóšová

3. miesto - Laura Poláková

Kategória C - žiaci, ktorí žili v krajine, v ktorej sa hovorí anglicky:

1. miesto - Grace Ann Semančíková

2. miesto - Sara Šafranková

3. miesto - Lorelle Ndreca

Porota: Mgr. Katarína Vargová, Mgr. Alexandra Zápotocká

• DETI DEŤOM K MDD

11. 6. 2018

Naši žiaci z 2.A veru nelenia. Radi sa učia, športujú aj tancujú. Športovú olympiádu zvládli na výbornú a pre triedu ,,vyšportovali" 13 umiestnení. V tento deň to ale nebolo všetko. Keď iné deti tento deň trávili so svojimi rodičmi, oni prišli na námestie potešiť deti zo Stropkova a okolia. V kultúrnom programe vystúpili dievčatá zo 4.A a 2.A, ktoré si svoj KVETINOVÝ BALET nacvičili počas krúžku DETSKÝ AEROBIK. Aktívni boli aj chlapci z 2.A, tí si zopakovali úspešný CHLAPČENSKÝ CHARLESTON, s ktorým už vystúpili v programe ku Dňu matiek. Chlapcom a dievčatám bol odmenou obrovský potlesk, ktorý si zaslúžili a zmrzlina, na ktorú ich pozvala pani učiteľka bola iba sladkou bodkou. Kto v ten deň nebol na námestí v Stropkove môže iba ľutovať.

• Výlet do Prahy aj s prekvapením

4. 6. 2018

V stredu 23. mája 2018 o 22:00 hod. nasadáme pred ZŠ Konštantínova do autobusu, aby sme sa po takmer prebdenej noci  zobudili na druhý deň v hlavnom meste Českej republiky. Praha nás privítala krásnym počasím, ktoré nám prialo oba dni. Ihneď po tom, ako sme sa ubytovali, naše zoznamovanie sa s Prahou sa mohlo začať. Mali ho v rukách šikovné sprievodkyne, ktoré nám ukázali všetky jej turistické atrakcie. Prvou bolo Václavské námestie a Pasáž Lucerna. Odtiaľ sme pokračovali na Staromestské námestie, plné rôznych atrakcií. Tú najslávnejšiu – Pražský Orloj-  sme si, bohužiaľ, nevychutnali, pretože práve  prebieha jeho rekonštrukcia.  Parížskou ulicou známou obchodmi svetových značiek sme pokračovali na Pražský hrad, kde sme obdivovali monumentálnu Katedrálu sv. Víta a spred sídla českého prezidenta sa nám otvoril krásny výhľad na Prahu. Tu sme si oddýchli, občerstvili sa a naše kroky viedli čarovnou Zlatou uličkou naspäť dolu. Ale iba na chvíľu, pretože lanovkou sme opäť vystúpili vyššie – na Petřín. Tí odvážnejší sa vyšliapaním po 299tich schodoch opäť mohli pokochať pohľadom na Prahu. Na Petříne sme nevynechali Zrkadlové bludisko, v ktorom sme sa pobavili na našich obrazoch v krivých zrkadlách. Odtiaľ sme sa okolo štadióna Strahov, kedysi presláveného spartakiádou, presunuli na večeru. Cesta do ubytovne bola pre nás ďalším zážitkom, pretože sme k nej cestovali metrom. Nasledujúce ráno nás už čakala Vltava a my sme videli metropolu z inej perspektívy a spoznali sme aj miesta kde sa točili slávne české filmy – „Chobotničky“ alebo „Jak utopit doktora Mráčka“. V Múzeu Karlovho mosta sme sa dozvedeli zaujímavosti o jeho budovaní aj o samotnom českom kráľovi Karlovi IV, ktorý ho dal postaviť. Vzápätí sme sa po ňom aj prešli a nezabudli sme si na určenom mieste aj niečo zaželať. A možno sa niektorým z nás to želanie splnilo, pretože naše ďalšie kroky viedli na štadión Sparty Praha, čo bolo pre nás všetkých obrovským prekvapením od našich učiteliek. Sprievodcovia nám ukázali miestnosť, kde sa konajú tlačové konferencie, nadýchali sme sa atmosféry v kabíne hostí ale aj na striedačke domáceho mužstva a dostali sme sa takmer na „trávnik“. Z miesta pre novinárov sa nám poskytol úžasný pohľad na celý štadión a v pripravovanej sieni slávy sme obdivovali slávne futbalové trofeje.  Cestou zo štadióna sme sa zastavili v Knižnici hlavného mesta Prahy a nazreli do nekonečného stĺpu z kníh vytvoreného študentmi. Záverečnou bodkou prehliadky bolo Múzeum voskových figurín, kde sa s nami okrem iných slávnych osobností rozlúčili napr. aj Karel Gott, Julia Roberts alebo Lady Diana. Po dlhej nočnej ale bezpečnej a spoľahlivej  ceste, za ktorú veľmi pekne ďakujeme p. Semančíkovi, sme sa v sobotu skoro ráno prebudili v našom Stropkove ale na Prahu nám ostanú krásne spomienky.